Skip to content

2012-05-29

Erasmus – A balti kirándulás

írta Rab Máté
Litván zászló - és ami mögötte van!

Van egy ország északon, amelyet kevesen ismernek itthon, pedig a nemzeti múzeumukban egy óriási magyar festmény fogadja a látogatókat, szeretnek minket, és gyönyörű az ország, a városok, a tengerpart, a lányok… Ez az ország Litvánia, ahova volt szerencsém kimenni az Erasmus ösztöndíjjal.

Először is álljon itt egy szám, amelyet indítsatok el azonnal és ezt hallgatva olvassátok a bejegyzést, hogy megadja a litván hangulatot.

Adja magát a kérdés, hogy miért pont Litvánia? Azt válaszoltam rá, hogy Nyugat-Európába bármikor könnyedén kiugorhatok, azokról az országokról tanulunk és olvasunk naponta, hisz ők a példaképek. Valamint angolul szerettem volna tanulni és a Debreceni Egyetem Közgazgadástudományi Karának az Erasmus kapcsolatai között csak olyan angol egyetem szerepelt, ahova 1 évre lehet csak kimenni. Nekem annyi időm nem volt, végzés előtt egy fél évre akartam kimenni, és utána időben diplomázni. Litvánia pedig kapóra jött, hisz ott csak angolul tudok majd kommunikálni, valamint azt az országot egyáltalán nem ismerem, meg szeretem is a kihívásokat. Végül kiderült, hogy nagyszerű választás volt, hisz a kis társasággal, akik ezt az országot választották velem együtt arra a félévre, annyira összemelegedtünk, hogy a mai napig élő a kapcsolatunk és konkrétan Erasmus-family-nek tartjuk magunkat. :) Nem elhanyagolható szempont lett végül az is, hogy a kapott ösztöndíjból (300€/hó) tökéletesen ki tudtam jönni, mert az ország hasonló árakkal bír, mint hazánk, ez pedig bőven elég egy diáknak, sőt…

Suli

A Vilniusi Főiskolára mentem ki tanulni egy fél évre, ami ugye a fővárosban van, a legerősebb fősuli, és ebből a jellegéből adódóan alapos gyakorlati képzést is ad. Ezt úgy képzeljétek el, hogy alig volt elméleti oktatásom, szinte csak gyakorlati órák. Például projektmenedzsment órán egy konkrét üzleti tervet írtunk meg, amit egy olyan üzletasszony értékelt, akinek a munkája ilyenek írása multiknak. Vezetői döntéshozatal órán a döntési szituációkról tanultunk és szimuláltunk szintén egy cégvezetővel, de informatikustól tanultunk adatbázis kezelést, valamint egy hoteligazgatótól turisztikai szervezetekről, benne helyszíni szemlékkel. Vezettem blogot is a kinti élményekről, itt olvashattok még a tanulmányokról. A konklúzióm, hogy az egyetemi képzést tökéletesen kiegészíti egy félév gyakorlati főiskolai képzés, nekem sokat segített és minőségi oktatást kaptam.

Ország

Érdekessége az országnak, hogy mindig szeptember elsején van a tanévnyitó ünnepség és aznap illik virágot, apró ajándékot vinni a tanárodnak – egyetemen is! Valamint szeptember elsején teljes alkoholtilalom van az országban, hogy a másnapi iskolakezdésen frissek legyenek a diákok. Ezt még megfejelik azzal, hogy aznap van egy óriási fesztivál a városban, ami beteríti a teljes litván “Nagyerdőt”, a leghíresebb fellépők jönnek el, civil szervezetek vannak mindenfelé, és ez az egy napos fesztivál ingyenes is. További érdekességek az országról itt, valamint az első 7 hetemről készítettem egy fényképes bejegyzést is.

Kirándulások

Persze a félévem nagyobbik részét a bulizás és kirándulások tették ki. A nemzetközi bulikat képzeljétek el magatok, arról nem írok, mert leírhatatlan. De az utazásaimról és kirándulásaimról annál szívesebben beszámolok! A kapott ösztöndíjam olyannyira elég volt, hogy 100€ kifutotta a kolit, a maradékból pedig királyként éltem/ettem/buliztam, valamint végig kirándultuk a félévet! Először a környéket jártuk be, mert Vilnius egy völgyben fekszik és megérte felmenni a hegy tetejére bringával még a szép szeptemberi időben, bicajtúrámról itt olvashattok. De bejártuk a teljes országot is! Meglátogattuk egy szombati napon a 2. legnagyobb várost, Kaunast, amelyről valamiért középkori stílusban írtam. Ezen kívül voltunk a tengerparton, ellátogattunk a Keresztek hegyére, amelyet II. János Pál pápa is megáldott és Sólyom László köztársasági elnökünk is meglátogatta temérdek magyarral együtt. Ezt nem foglaltam össze egy bejegyzésbe, csak szívemben él az emlék… Leírtam viszont a balti körutunkat! Ellátogattunk a szomszédos Rigába (Lettország) és onnan átbuszoztunk Tallinnba (Észtország), valamint ott egy hirtelen ötlettől vezérelve áthajóztunk Helsinkibe. Életre szóló élmény volt az utazás és a kirándulások is, és ha jól emlékszem, 200€ környékén volt csak, amiből kipróbáltunk mindent, kényelmesen éltünk és fejedelmi szinten étkeztünk.

Ha kedvet kaptatok egy kis balti körutazásra, csak támogatni tudlak titeket! Ha konkrétan szeretnétek kiutazni Litvániába hosszabb időre, írjatok nyugodtan üzenetet és szívesen segítek a részletekben. Erasmusra fel! ;)

About these ads

Van véleményed? Itt oszthatod meg velünk:

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

Követem

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.