Skip to content

2013-12-15

Utazás szomszédos kontinensre, mínusz második nap

Készítő: debrecenbar

Egy újfajta, merész utazási sorozatot indítunk, melynek főszereplője két bevállalós lány. Ismerd meg őket, a szokásaikat és kövesd nyomon őket – ha tudod! 😉

utazás1Évi: “2012.08.05. Sajnos semmiféle szóróajándékot nem sikerült vennem, nem csekkoltam be a repülőre, nem beszéltem a Neckermannal, nincs fehérneműm, otthon hagytam a strandkendőim és a fogkefém, elfelejtettem leadni a személyi igazolványomat a hivatalban, nem tudtam szemüvegtokot venni…”

utazás2Eszter: … “az ajándékokat megvettem és becsomagoltam, annyi változtatással, hogy az egyik ajándékkendő inkább velem marad, beáldoztam helyette egy sajátot… Az utazás előtti teendők listája viszont még mindig borzasztó hosszú. (Útlevél biztonsági scan, repjegyek nyomtatása és/vagy online check in, posta, számlák és lakbér fizetése, fontos infók összeírása, és egy kétezer szavas szakdolgozat-bírálat.)”

Hát körülbelül ez a különbség kettőnk között, mikor utazni indulunk (talán ezért nem is mentünk még soha együtt).

Ami mégis ugyanaz, az a cél.

Utazni ugyanis sokféleképpen lehet. Mehetsz a családoddal, a pároddal, a barátaiddal. Vagy egyedül. Mehetsz kocsival, repülővel, hajóval, városnéző busszal. Vagy mopeddel egy vadiúj ismerősbe kapaszkodva.

Mehetsz azért, hogy kártyapartit szervezzetek, a helyi bárban bulizzatok, napozzatok a parton, búvárkodj a tengerben. Vagy azért, hogy megmutassák a helyiek, melyik a legfinomabb sült szöcske a piacon.

Mi a baj a “normális” utazásokkal?

Semmi.

Sokszor azonban nem árt észben tartani, hogy az igazi kincseket nem írják le az útikönyvek, és a turistabuszban mellettünk ülő sem fog nálunk sokkal többet tudni a helyiek szokásairól. Aki igazán arra vágyik, hogy meglássa a várost, és szeretne kicsit többet kapni annál, mint hogy a könyvekben bemutatott helyeken csináljon magáról fényképet, amit majd megoszthat az ismerőseivel, annak fontos, hogy meg tudjon ismerkedni a helyiekkel, kíváncsi legyen a Wikipédián túlra … és ehhez érdemes egyedül utazni.

Hát ez az egyetlen dolog, amiben hasonlítunk. Mi napozás helyett inkább szöcskét ropogtatunk a lánnyal, akivel azon a buszon ismerkedtünk meg, amelyikről azt hittük, jó irányba megy, és a kimondhatatlan nevű utca sarkán várjuk a fura nevű ismerősünket, akinek a kislányáért még el kell ugrani az óvodába.

utazás3

Szerencsére egyre többen kezdik el felismerni, hogy megérkezett az utazók új generációja az új kütyüjeivel, lehetőségeivel, aki előtt már nyitva a világ és talán el is indulna – ha merne. Vagy tudná, hogyan kell elkezdeni. Vagy elhinné, hogy igenis képes rá.

A lehetőségek száma végtelen, ketten összesen közel 40 országban jártunk már, és még nem tervezzük abbahagyni. 🙂

A teljesség igénye nélkül:

Eszter járt Észtországban, Litvániában, Törökországban, Angliában, Spanyolországban. Legutóbb Nápolyban beszélgetett valami keveréknyelven egy parkolóőrrel a gazdasági válságról.

Évi körülnézett Svédországban, Írországban, Tajvanon, a Fülöp-szigeteken. Legutóbb Bhutánba ugrott el egy Himalájára panorámás yakburgerért.

… hogyan lehetséges ez? MILLIÁRDOSOK VAGYUNK. Nem, sajnos nem, és ha minden pénzünket elutazzuk, soha nem is leszünk azok. A bátorságon kívül talán nincs is semmiféle nagy titok, mert ha a helyiek adják a szállást a világ végén és mutatják meg a legolcsóbb kifőzdéket, akkor valószínűleg le kell ugyan mondani a márványfürdőkádról, de az el nem költött rúpiákból lehet, hogy kijön egy repülőjegy két szigettel odébb!

Ahogy ezt írjuk, Eszter már mértani pontossággal elhelyezte a táskájában a ruhakapszulákat, várja, hogy már csak harminc óra legyen hátra a repülő indulásáig, hogy on-line becsekkolhasson a Budapest–Amsterdam–Mexikóváros repülőjáratra. Visz valami kütyüt is, és hamarosan jelentkezik! Reméljük… 🙂

Reklámok

Van véleményed? Itt oszthatod meg velünk:

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.